Mediatraining

Of je nu zelf in het nieuws komt of ‘de baas’, hoe werken interviews? Waar moet je op letten bij journalisten? Hoe zorg je ervoor dat jouw boodschap bij het publiek achter die camera, microfoon of pen (iPad) terecht komt? Hoe vertel je met andere woorden jouw verhaal in plaats van het verhaal dat de journalist soms wil vertellen? We oefenen na uitreiking van de sturingstechnieken, op camera. Niet alleen om ‘tv te spelen’ maar ook om te zien hoe je verbaal en non-verbaal overkomt. Hoe regisseer je jezelf zodat jouw verhaal op een overtuigende en aanstekelijke manier verteld wordt? Maximaal aantaal deelnemers: 4 (in verband met individuele aandacht en feedback). Bij meer deelnemers is er een tweede trainer aanwezig.

Communisenso organiseert training Nieuws Maken en Mediatraining

Op donderdag 3 maart en donderdag 17 maart organiseert Communisenso respectievelijk een workshop Nieuws Maken en een mediatraining. Beide zijn los van elkaar te volgen maar idealiter samen.
Nieuws Maken

Nieuws maken

In deze workshop gaat het erom: hoe haal je de pers. Wat is nieuws nou precies, waneer is wat voor wie nieuwswaardig? Hoe je de interesse wekt van journalisten staat met andere woorden centraal. Welke middelen moet je inzetten, van social media tot een persbericht, van evenement tot animatiefilm, om in Nieuwsuur, DWDD, de Volkskrant of Nu.nl te komen. Of juist het huis-aan-huisblad en lokale radio. Hoe vertel je een pakkend verhaal voor je dienst of product. In de workshop vertellen we het aan de hand van een presentatie maar we gaan ook aan praktisch de slag. Hoe maak je jouw onderwerp(en) actueel, opvallend, noodzakelijk?Maximaal aantal deelnemers: 8

Mediatraining

Of je nu zelf in het nieuws komt of ‘de baas’, hoe werken interviews? Waar moet je op letten bij journalisten? Hoe zorg je ervoor dat jouw boodschap bij het publiek achter die camera, microfoon of pen (iPad) terecht komt? Hoe vertel je met andere woorden jouw verhaal in plaats van het verhaal dat de journalist soms wil vertellen? We oefenen na uitreiking van de sturingstechnieken, op camera. Niet alleen om ‘tv te spelen’ maar ook om te zien hoe je verbaal en non-verbaal overkomt. Hoe regisseer je jezelf zodat jouw verhaal op een overtuigende en aanstekelijke manier verteld wordt? Maximaal aantaal deelnemers: 4 (in verband met individuele aandacht en feedback). Bij meer deelnemers is er een tweede trainer aanwezig.

Trainer: Ingrid van Frankenhuyzen. Tijdens de sessie zijn ook 2 journalisten van rtv aanwezig (o.a. DWDD!)
Kosten: Nieuws Maken: € 175,- inclusief koffie/thee. Mediatraining: € 385,-, inclusief koffie/thee (maximaal 4 deelnemers). Deelnemers krijgen de presentatie, de hand outs van de trainingen mee.
Waar: Karavanserai, Haparandaweg 67 (C7) 1013 BD Amsterdam (Houthavens)
Wanneer: Nieuws Maken donderdag 3 maart en Mediatraining donderdag 17 maart, 13.00 – 17.00u
Inlichtingen: Ingrid van Frankenhuyzen: 06 24 55 25. Hieronder: kantoor Amsterdam.