Mediatraining
Geen grip op journalisten? Schrijven of monteren ze niet wat u bedoelt te zeggen? Leer hun manier van denken en werkwijze te doorgronden in een mediatraining zodat u voortaan in staat zult zijn úw boodschap over het voetlicht te brengen. Het afbreukrisico kan immers groot zijn bij een verkeerd media-optreden (de eerste ontslagen zijn al gevallen door interviews in onschuldig lijkende podscasts).
Aan de hand van interviews op camera en andere praktijkoefeningen – met veel ruimte voor individuele feedback – krijgt u inzicht in uw optreden en de journalistieke do’s en don’ts. En niet te vergeten: alle valkuilen.
Hoe kunt u uw persoonlijkheid laten samenvallen met uw rol als vertegenwoordiger van de organisatie zodat u uw non-verbale communicatie en uw inhoudelijke, verbale boodschap met elkaar samenvallen. In deze training reiken we u de interviewtechnieken aan (als: de ‘bridgingtechniek’) en uiteraard oefenen we om de regie over het gesprek te houden. Met een overtuigend en goed opgebouwd verhaal.
Ingrid van Frankenhuyzen tijdens een korte workshop crisiscommunicatie op een congres in de Rijtuigenloods in Amersfoort.
Zelf Nieuws Maken
In deze interactieve workshop reiken we u gereedschap aan om met meer kans van slagen de media te bereiken. De klassieke en social media. Werken (pers)berichten nog? Wat is nieuws eigenlijk precies en hoe wordt uw organisatie nieuws? Wat is de invloed van (big) data op de journalistiek -denk aan het fenomeen van media die elkaar napraatpapegaaien- en hoe kunt u zelf data inzetten? Hoe legt u contact met journalisten? Kortom, hoe kunt u positieve publiciteit en free publicity voor uw zaak genereren? Deze training is uiterst geschikt voor of PR-, marketing- en communicatieprofessionals.