Presentatietraining en Pitchtraining

Het klinkt wat afgezaagd maar de uitdrukking ‘je krijgt nooit een tweede kans voor een eerste indruk’, is wel waar. Wie bedenkt dat een eerste indruk in 12 milliseconden (!) tot stand komt en dat de bereidheid van mensen om die bij te stellen vrij gering is, wil zich vanaf moment één goed presenteren. In deze training gaat het, afhankelijk van de vraag uiteraard, om presentaties of een pitch voor een publiek tijdens congressen, om bijeenkomsten van collega’s, gesprekken met klanten, et cetera. Hoe stuurt u uw eerste indruk en uw non-verbale communicatie? Hoe bouwt u een overtuigende en beklijvende speech c.q. presentatie op? Hoe werken de technieken van storytelling precies? Wat zijn de valkuilen van PowerPoint en Prezi (of vervangt u de slides door een  3D-presentatie)? Hoe zorgt u ervoor dat u niet uit lijk te treden tijdens een optreden? U krijgt ook antwoord op de veel gestelde vraag: waar laat ik mijn handen (armen in een hoek van 90 graden).

non_verbally_-_google_zoeken

Communisenso maakt tijdens de trainingen gebruik van een wetenschappelijk onderlegd presentatiemodel (storytelling) waarmee u anderen leert overtuigen van uw ‘zaak’. Zoals Aristoteles 25 eeuwen terug al schreef: overtuigen doe je met jezelf als spreker (ethos), inhoud (logos) en de inspelen op gevoelens van het publiek (pathos).

Individuele presentatiecoaching

Individuele coaching biedt de intensiefste en meest persoonlijke feedback op uw optreden. Bij coaching wordt 1-op-1 ingegaan op hóe u en wát u communiceert. Uw verbale en non-verbale communicatie wordt geanalyseerd, u oefent -met de camera als oog van de ander- met nieuwe vaardigheden zodat u het beste uit uzelf kunt halen. Coaching is bij uitstek geschikt voor een specifiek en belangrijk optreden voor een zaal, een beslissend gesprek met klanten of bestuurders, een (online) talkshow, een korte pitch of een interview voor een tv-programma. Ideaal voor mensen die in kortere, intensieve sessies hun presentatievaardigheden, al dan niet voor de media, willen aanscherpen.

logos_ethos_pathos_-_Google_zoeken

Pitchen voor inversteerders

Hoe pitch je je investeringsvoorstel op zo’n manier dat die investeerders daadwerkelijk met geld over de brug komen? Communisenso helpt met het overtuigend brengen van een pitch. Zowel qua opbouw van een verhaal of presentatie als: hoe doe je dat dan met jezelf? Verbaal en non-verbaal. Zodat je deskundig en investeringswaardig overkomt in een omgeving als een Dragons’ Den.

Face Your Emotions

Deze training is ontwikkeld door Michiel Hulsbergen: arbeids- en organisatiepsycholoog, bedrijfskundige en…. trainingsacteur. Hij doet wetenschappelijk onderzoek naar de werking van emoties in organisaties en ontwikkelde van daaruit de trainings- en coachingsprogramma Face Your Emotions. Emoties bepalen onze motivatie. In communicatie geven onze 3500 gezichtsexpressies veel prijs over wat we werkelijk denken en vinden. Het uitgangspunt van Face Your Emotions, is dat mensen de benodigde communicatievaardigheden meestal al in huis hebben maar dat effectief communiceren is vooral een kwestie van de juiste doelen stellen en niet ter plekke steeds nieuwe keuzes hoeven maken. In de workshop gebruikt hij, bijna als een game, emotiekaarten om helder te krijgen wat voor iemand in een situatie als ‘de baas overtuigen, een maatregel implementeren’ het belangrijkste doel is. Door vervolgens prioriteiten te stellen en je rol aan te scherpen, gaan emoties effectief voor je werken.

IMG_1975 kopie

Daarnaast leer je door te reflecteren op situaties, waar het jou in de organisatie uiteindelijk om gaat. Daardoor presenteer je jezelf sterker, als leider en heb je nieuwe tactieken om ‘verstokte’ organisatiesituaties op een nieuwe manier op te lossen.