Mediatraining

Geen grip op journalisten? Schrijven of monteren ze niet wat u bedoelt te zeggen? Leer hun manier van denken en werkwijze te doorgronden in een mediatraining zodat u voortaan in staat zult zijn úw boodschap over het voetlicht te brengen. Aan de hand van interviews op camera en andere praktijkoefeningen – met veel ruimte voor individuele feedback – krijgt u inzicht in uw optreden en de journalistieke do’s en don’ts. En niet te vergeten: alle valkuilen.

Hoe kunt u uw persoonlijkheid laten samenvallen met uw rol als vertegenwoordiger van de organisatie zodat u uw non-verbale communicatie en uw inhoudelijke boodschap met elkaar samenvallen. In deze training reiken we u de interviewtechnieken aan (als: de ‘bridgingtechniek’) en uiteraard oefenen we om de regie over het gesprek te houden. Met een overtuigend en goed opgebouwd verhaal.

Facebook    interview_camera_street_-_Google_zoeken

Tip: zorg dat de camera altijd op ooghoogte staat (en vraag dat aan de cameraman/vrouw ;-))

Zelf Nieuws Maken

In deze interactieve workshop reiken we u gereedschap aan om met meer kans van slagen de media te bereiken. De klassieke en social media. Hoe schrijft u bijvoorbeeld een goed en opvallend (pers)bericht? Wat is nieuws eigenlijk precies en hoe wordt uw organisatie nieuws? Hoe legt u contact met journalisten? Kortom, hoe kunt u positieve publiciteit en free publicity voor uw zaak genereren? Deze training is uiterst geschikt voor of PR-, marketing- en communicatieprofessionals.

Mediacrisis-training

Ineens ligt de ellende op straat, valt de hele wereld over uw organisatie heen en dreigt uw reputatie af te brokkelen. U wordt gevraagd voor tv-programma’s als Radar of Kassa, misschien komen journalisten aan uw voordeur verhaal halen. Dan is het verstandig om snel een spoedtraining te volgen om de media goed te woord te staan en (indirect) het afbreukrisico voor uw organisatie te verkleinen. Communisenso staat u bij met spoedadvies in de andere aspecten van (online) crisiscommunicatie, damage control en woordvoeringsstrategie. Tot in de tv-studio van Radar aan toe.

IMG_2489

Individuele mediacoaching

Individuele coaching biedt de intensiefste en meest persoonlijke feedback op uw optreden. Bij coaching wordt 1-op-1 ingegaan op hóe u en wát u communiceert. Uw verbale en non-verbale communicatie wordt geanalyseerd, u oefent -met de camera als oog van de ander- met nieuwe vaardigheden zodat u het beste uit uzelf kunt halen. Coaching is bij uitstek geschikt voor een specifiek en belangrijk optreden op congressen of beurzen, een beslissend gesprek met klanten of bestuurders of een interview in de (lokale) krant, op radio, tv of via internet. Ideaal ook voor mensen die in kortere, intensieve sessies hun presentatievaardigheden, al dan niet voor de media, willen aanscherpen.

Strategische kernboodschappen opstellen

Hoe paradoxaal het ook lijkt, het is voor veel organisaties lastig om hun kernwaarden te formuleren. Iedereen is er dagelijks met de core business bezig maar om die te formuleren en er met de blik van een buitenstaander naar te kijken, lukt niet 1 2 3. Communisenso denkt met u mee, analyseert met u mee om zo uw specifieke kernboodschappen op een aanstekelijke en overtuigende manier vorm te geven.